Vrijwilligers Educatie (NL)

Cultuur Educatie Stad

Soort vacature :doorlopend vrijwilligers nodig
Doelgroepen : jongeren 12 jaar en ouder, kinderen van 4 tot 12 jaar
Activiteiten : culturele en creatieve activiteiten, educatief werk
Periode :voor onbepaalde tijd
Aanvangsdatum :in overleg
Werktijden :In overleg af te spreken
Locatie :Stad groningen
Taken en werkzaamheden: Studenten/herintreders/senioren die willen helpen met het uitvoeren en/of ontwikkelen van het educatieve aanbod bij de culturele instellingen in de stad: * Verzorgen van rondleidingen voor het basis- en voortgezet onderwijs. * In overleg: ontwikkelen van nieuw educatief aanbod. (Ook stagiairs worden voor dit doeleinde gevraagd te reageren)

Vereiste opleiding: hbo/wo

Vaardigheden en kwaliteiten:
• Affiniteit met kunst en cultuur.
• Affiniteit met het aanbod van de culturele instelling waar je/u vrijwilliger wordt.
• Affiniteit met de doelgroep: leerlingen basis- en voortgezet onderwijs.
• Goede communicatieve en sociale vaardigheden met kinderen en jongeren.
• Flexibiliteit.
• Enige creativiteit.
• Verantwoordelijkheidsgevoel.
• Enthousiasme.

Wat is interessant aan dit vrijwilligerswerk?
• Inspirerende werkomgeving.
* Relevante werkervaring.
• Onkostenvergoeding:in overleg met de instelling.
* In geval van een stage:begeleiding vanuit de instelling.Stagevergoeding in overleg met de instelling.
• Workshop van 3 dagdelen over het begeleiden van educatieve activiteiten, verzorgd door Cultuur Educatie Stad en het Museumhuis.Cultuur Educatie Stad en Het Museumhuis werken samen met de culturele instellingen in de stad aan het optimaliseren van hun educatieve aanbod. Culturele instellingen van alle disciplines: beeldende kunst,erfgoed,audiovisueel, literatuur,architectuur, dans,drama, muziek. Instellingen die op dit moment vrijwilligers educatie zoeken: Universiteitsmuseum, Grafisch Museum, Stichting Beeldlijn, Stichting Synagoge Folkingestraat, Grand Theatre,ForumImages, Poezie Paleis,Wall House, De Dames Slier. Ook mensen die geen relevante vooropleiding hebben genoten, maar wel door werkervaring een HBO/WO werk- en denkniveau hebben worden uitdrukkelijk verzocht te reageren. Voor informatie kunt u zich naast Stiel,ook wenden tot: Cultuur Educatie Stad, Grian Wind: di,do 050-8507146 Museumhuis: Tineke de Danschutter: 050-3130052

Wilt u op deze vacature reageren?
U kunt direct contact opnemen met de organisatie.

Informatie over de organisatie:
Cultuur Educatie Stad
Walstraat 34