Educatief Medewerker (vrijwilliger) bij Noordelijk Scheepvaartmuseum (NL)

Taken en werkzaamheden
Ben je op zoek naar een zinvolle invulling van een deel van je vrije tijd? Of wil je alvast werkervaring opdoen bij ons museum na je MBO/HBO/universitaire studie? Je ontwikkelt educatief materiaal voor verschillende doelgroepen. Daarnaast begeleid je schoolgroepen en speciale kinderactiviteiten. Je komt in een jong team in een culturele, historische organisatie midden in het centrum van de stad Groningen. We bieden je graag de mogelijkheid om je netwerk op te bouwen en te ontdekken of werken in een museum/culturele instelling iets voor jou is!

Vaardigheden en kwaliteiten
We zijn op zoek naar enthousiaste mensen met een passie voor geschiedenis die het leuk vinden om geschiedenis interessant te maken voor kinderen. Je vindt het leuk om verhalen te vertellen en voor een groep te staan. We zijn op zoek naar mensen die pro-actief en zelfstandig werken.

Extra informatie:
Referenties worden nagetrokken en een VOG moet worden aangevraagd.

Sollicitatieprocedure:
Onze voorkeur gaat uit naar mensen die voor langere tijd op oproepbasis of na afspraak beschikbaar zijn. Ben je geïnteresseerd en herken je je in het hierboven genoemde profiel? Dan nodigen wij je graag uit voor een gesprek!

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Michèlle Kind, hoofd educatie.
Telefoon: (050) 312 22 02
E-Mail: m.kind@noordelijkscheepvaartmuseum.nl