Schrijvers Textbroker (NL)

Textbroker is een online platform waar vraag naar en aanbod van teksten samenkomen. Onze klanten geven teksten over een bepaald onderwerp en van een bepaald genre in opdracht, bijvoorbeeld productbeschrijvingen, reisverslagen, blogberichten of gebruikerservaringen. Onze auteurs kiezen vervolgens hun favoriete onderwerpen en schrijven de gevraagde teksten. Textbroker verzorgt alle organisatorische zaken, zoals de betaling en het aantrekken van nieuwe klanten.

We zijn op zoek naar mensen die houden van schrijven. Je hoeft absoluut geen professional te zijn, zolang je maar gevoel hebt voor taal, de Nederlandse spelling- en grammaticaregels beheerst en over een gezonde portie creativiteit beschikt.

Op www.textbroker.nl/auteurs kunt je je aanmelden. Om een inschatting van je niveau te kunnen maken hebben wij een korte, uiteraard zelfgeschreven proeftekst nodig. Aan de hand van deze tekst delen wij je in één van de vier niveaus in. Zodra dat achter de rug is, kun je de beschikbare opdrachten bekijken en je eerste tekst schrijven.

Hoeveel je per woord betaald krijgt, hangt af van je niveau. Aan de hand van de door jou geschreven teksten wordt je niveau telkens weer opnieuw beoordeeld. Dus hoe beter je teksten, des te meer je per woord betaald krijgt. Kijk voor een actueel overzicht van de verdiensten op www.textbroker.nl/auteurs.